Confessions from behind the boards
On October, 4th 2025, the long awaited SISSA-off took place in a very much not hidden place. What happened then? The captains of SISSA2 and SISSA4 told the tale: SISSA1-SISSA2, SISSA3-SISSA4.
But that’s just the official story. What follows is how it really went down, told by the players themselves, one confession (or meme) at a time.
SISSA1 – SISSA2


1) Niels – Jorn
13:22 Jorn: Niels grapt dat hij het winggambit heeft voorbereid. Geloof hem natuurlijk niet. Speel winggambit. Nu bang dat Niels toch niet grapte.
13:39 Jorn: Niels heeft toch geen prep, of is zijn prep vergeten. Bestelt bier. Goed teken
14:03: Niels B: Zet 10 en offers over en weer. Spelen tegen Jorn in een notendop…
15:08 Ben: Jorn en Nelis spelen Darts, of zo. Lijkt niet eens op schaken.
16:19 Jorn: Stond denk ik gewonnen. Dacht dat ik kon rekenen. Niet doen.
17:16 Jorn: Win met ongelijke lopers ipv mat of stukwinst. Ook wel eens leuk
0-1
2) Olaf – Edwin
13:51 Olaf: Note to self. Baran inschrijven voor beker

1-0
3) Gertjan – Marcel

1-0
4) Edim – Michel
13:38 Edim: Denk dat Michel wel prima reageert op mijn onconvetioneële opzet. Lichte tegenvaller. Toch zit er genoeg in leven in de stelling en hoop ik, op termijn, hem in de wurggreep te krijgen.
14:28 Edim: Michel begrijpt nog steeds waar de stelling over gaat.
1-0
5) Jordi – Tije

½ -½
6) Rajkumar – Ruben

½ -½
7) Kenneth – Joshua
13:41 Joshua: Ik wilde niet tegen een Jobava spelen, dus dan maar iets geks. G6 h5 is iets van een engine idee in stellingen met een pion op c4. Inschatten hoe dat de stelling anders maakt is lastig. Ik denk nu makkelijk b5 te kunnen spelen. We gaan het zien.
14:02 Kenneth: Lief dagboek, ik heb geen idee hoe mijn stelling beoordeelt moet worden. De muziek is wel lekker. Groetjes Kenneth
14:41 Edim: Kenneth laat mij net weten: Ik probeer een koningsaanval over mij uit te lokken. Ik blijf achter met de vraag: waarom?
15:23 Joshua: Na zet 15 wilde ik remise aanbieden, maar Captain Carl heeft vertrouwen in mij (en mijn stelling?) We maken er iets moois van

1-0
8) Wouter – Tjeerd
14:36 Wouter: Op zet drie wist ik het al niet meer en zit nu al een uur tegen een klotestelling aan te kijken…
Meanwhile on move 9:

½ -½
SISSA3 – SISSA4
In a nutshell:
13:35 Eric: I haven’t evaluated all games in depth, but I am pretty sure SISSA IV is currently at least +3 on all boards
14:44 Aurore: Not panicking so much about my board anymore, but my team is stressing me
15:06 Ben: Aurore just commented that I seem so happy. She’s right, these matches are a joy!
15:30 Freerk: I don’t think we’re doing well at all.
16:05 Diederick: Maar 3 vs 4 kan nog alle kanten op
16:31 Justin: Yessssssssss
17:12 Aurore: Jammer
3.5-4.5

1) Thijs – Dylan
13:12 Thijs: Dylan speelt 1. c4. Ik ben uit prep
14:02 Dylan: It’s move 9, just played my first move out of preparation. I’m up almost 30 minutes on the clock, though I do feel a bit antsy about the position. I had to allow Thijs’ knight to jump into e4, I’m hoping that my plan works xD
14:06 Thijs: Dylan speelt 7. d4. Baalt dat we in een hoofdvariant terecht zijn gekomen. Blijkbaar. Zelfvertrouwen weer terug
15:30 Dylan: Er bleken wel degelijke problemen in de stelling in de volgende zetten, maar ik heb me eruit weten te wurmen. Nu heeft thijs nog maar 20 minuten voor 20 zetten, en ik heb duidelijkere plannen voor mijn gevoel

0-1
2) Writser – Anne

1-0
3) Freerk – Merlijn
13:36 Freerk: Gister alleen gekeken naar d4 varianten met kenneth in de scandi, want ja.. Wie speelt er nu d3. Merlijn schijnbaar
15:08 Freerk: Ik dacht dat ik veel beter stond, totdat Merlijn een resource vond. Nogal balen. Nu loper paar geofferd en hopen dat er een aanval in zit
15:44 Justin: Yikes 😭😭
16:40 Diederick: King open but up a rook, let’s go Merlijn

0-1
4) Lieuwe – Sven
13:53 Diederick: Vroege voorsprong heeuj

0-1
5) Klaas Jan – Finn
15:45:

16:11 Aurore to Justin: KJ still fighting for his life.

½ -½
6) Anne – Kevin
13:44 Anne P: Maarten van achter de bar: ‘Heb je een ingewikkelde bestelling?’ Anne: ‘Nee ik ben pas op zet 2 dus valt mee’

½ -½
7) Aurore – Stijn
14:04 Aurore: I think I’m winning a piece so I’ll start panicking soon
15:32 Diederick: Aurore blundered a piece like usual. Unfortunately she was up one before that

½ -½
8) David – Remco
14:27 David: ik snap helemaal niks meer van dit spel maar hoop te winnen
15:09 Remco: Chaos troef bij David v. Remco
15:42 David: i feel like crying
15:53 Justin: I hope David can find some good tactics haha
15:56 Aurore: David seems to be daviding
16:16 Justin: Ok some light at the end

1-0
Some concluding remarks:
Heard from Ben during dinner: “[this] chess club is really amazing”.
He would be right.
Ole, Ola!
By a bit of everyone; memes from Kenneth & Aurore

